Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Nie bez przyczyny. Częstą praktyką w sklepach, zarówno tych małych, jak i największych, jest oklejanie szyb. Pozwala to urozmaicić ekspozycję, przedstawić ofertę lub poprawić ogólną estetykę sklepu. W wielu przypadkach oklejenie szyb ma na celu podkreślenie przynależności sklepu do danej sieci.
Oklejanie szyb
Do oklejania szyb stosuje się różnego rodzaju folie samoprzylepne, które pozwalają osiągać różne efekty. Folie zwykle są pokrywane wydrukiem za pomocą ploterów. Dla wielu sklepów i lokali odpowiednie oznaczenie jest bardzo ważne, a sam kaseton lub plafon nie wystarczy, żeby przykuć uwagę potencjalnych klientów. Dlatego często można spotkać oklejone szyby salonów kosmetycznych, sklepów motoryzacyjnych czy biur usługowych. Szyba to ogromna przestrzeń reklamowa, którą można z powodzeniem wykorzystać do przedstawienia oferty. Nie oznacza to jednak, że trzeba rezygnować ze światła słonecznego. Częstą praktyką jest oklejanie szyb folią tylko OWV (One Way Vision), która z zewnątrz przedstawia nadruk, ale dzięki perforacji nie ogranicza całkowicie dostępu światła i pozwala obserwować sytuację na zewnątrz.
Nadruk na takiej folii jest bardzo praktyczny, ale ze względu na większe trudności w laminowaniu, mniej odporny na starzenie. Obecnie oklejanie szyb na terenie Wrocławia oferują liczne agencje reklamowe i firmy poligraficzne. Chcąc okleić szybę samodzielnie, trzeba wyposażyć się w specjalną łopatkę. Przydatna będzie też taśma klejąca. Oklejanie wymaga dużej wprawy, dlatego lepiej jest zlecić to fachowcom. Raz uszkodzonej folii zwykle nie da się już naprawić. W przypadku skomplikowanych ekspozycji i reklam, które mają obejmować nie tylko szybę, stosuje się lepsze gatunki folii, które są prostsze w aplikacji oraz bardziej wytrzymałe. Przed zamówieniem reklamy na szybę, należy zastanowić się nad tym, na jak długi okres ma być ona przewidziana. Chcąc umieścić reklamę na szybie na długi czas, trzeba zainwestować w folię polimerową wysokiej jakości.
Wydruk na folii pokrywa się przezroczystym laminatem, który nadaje reklamie błyszczące lub matowe wykończenie. Laminaty posiadają także specjalne filmy ochronne, które zabezpieczają wydruk przed promieniowaniem ultrafioletowym. Dzięki temu reklama na szybie może przez wiele lat wyglądać dokładnie tak samo, jak w dniu aplikacji. Przed oklejeniem szyby trzeba ją bardzo dokładnie umyć, usuwając przy tym wszystkie tłuste plamy oraz drobne zabrudzenia, które w przeciwnym razie będą widoczne po naklejeniu.